Het verhaal van e/MTIC

a fast track to clinical innovation

Het brengen van technische innovaties, van onderzoek tot implementatie en commercialisering, kan vaak lang duren. Vooral in de gezondheidszorginnovatie kan deze verloren tijd gelijk staan ​​aan verloren levens. Het doel van e/MTIC is om een ​​ecosysteem te creëren en uit te breiden dat de snelheid van hightech gezondheidsinnovatie sterk verhoogt, waarbij de waarde voor patiënten wordt gemaximaliseerd. e/MTIC is een grootschalige onderzoekssamenwerking tussen het Catharina Ziekenhuis, het Maxima Medisch Centrum, Kempenhaeghe Epilepsie en Sleep Center, Technische Universiteit Eindhoven en Koninklijke Philips Eindhoven. 

uitdaging van e/MTIC

Het verbeelden van al onze ideeën en 10 jaar verleden in één aansprekend merk

e/MTIC bestond onder een andere naam al ongeveer 10 jaar. De samenwerking was onder de professoren, de PhD studenten en de partners al een succes. Het netwerk was zo groot geworden dat er al honderden mensen aan meewerkten. Het probleem was vooral de zichtbaarheid. Het was een stille samenwerking die totaal niet verder zichtbaar was dan binnen de eigen partner bedrijven. De wens was om te groeien en vooral zichtbaar te worden voor de buitenwereld.

Verdieping

Samen met één verhaal naar buiten treden

In de eerste brainstorm sessie hebben we gekeken naar wat er al was. Samen met alle 10 de steakholders van de verschillende partner bedrijven hebben we de kernwaarden van de samenwerking naar boven gehaald. Doordat iedereen apart heeft verteld wat ze voelde bij de nieuwe naam en samenwerking. Wat hun toegevoegde waarde was in het verband en wat hun visie was voor de toekomst. Samen hebben we hun authentieke kernwaarden opgesteld en gebrainstormd over de uitstraling van het nieuwe merk.

Branding

Innovation... and fast

e/MTIC werkt omdat het lokaal is, op fiets afstand. Daarmee kan een ecosysteem gecreëerd worden die snelle en sterke samenwerkingen tot ontwikkeling brengt. En die samenwerking kan de funnel van het innovatie proces versnellen, waardoor de cirkels die gemaakt moeten worden in onderzoeken, implementatie en commercialisering steeds kleiner kunnen worden. De verbeelding van de dynamische en versnellende funnel is verwerkt in de ‘e’, het lokale gedeelte van de naam. De kracht van dichtbij elkaar zijn en intens kunnen samenwerken is zo sterk, dat de impact van e/MTIC ver over de grenzen rijkt.

Implementatie

Lancering op een mooi waardevol event

En die lancering was echt… de MoU werd de zaal binnen gevlogen hangend onderaan een drone. Uiteraard was de zaal mooi aangekleed met banners, folder en flyers. Lagen overal programma boekjes en kreeg iedereen een naamkaartje. Voorafgaand waren de verschillende uitnodigingen verstuurd en een systeem opgezet voor de aanmeldingen. Samen met het communicatie team van de TU/e heb ik hard gewerkt aan de website die deels verwerkt moest worden in het TU/e CMS.  e/MTIC is zichtbaar!

Impact

I feel refreshed in the morning

Met verschillende beelden en quotes laat e/MTIC het resultaat zien van wat innovatieve producten je kunnen bieden. Een betere kwaliteit van leven, in de alledaagse kleine dingen, die voor chronische zieke mensen zo belangrijk zijn.

positionering merk / ontwerpen merk / visuele tools leveren / branding event / ...

De samenwerking met gerda was goed. Het event heeft ze leuk aangekleed en toen er wat tijdsdruk op kwam te staan heeft ze snel gehandeld en alles perfect afgeleverd. Mede door gerda hebben we een grote sprong kunnen maken in zichtbaarheid

project team e/MTIC